Wij zoeken logeerouders oftewel gastgezinnen die 1 of meerdere keren per jaar een kind een logeerweekend willen bieden.

Wat houdt het in?

Van zaterdag 12.00u tot zondag 17.00u logeren 1 of meerdere kinderen bij jou als
gastgezin.

Wie ga je een groot plezier doen?

Kinderen in de leeftijd van 8-14 jaar voor wie een weekend weg af en toe even fijn is, omdat ze in een andere omgeving wat extra aandacht en/of rust kunnen krijgen.

Vanuit Stichting S&B werken we op veel scholen en met veel hulpverleningsorganisaties. De kinderen komen uit dit netwerk en we doen ook met hen eerst een intakegesprek.

Welke gastgezinnen zijn hiervoor geschikt?

Vrijwilligers van 25 jaar en ouder die een intakegesprek hebben gehad en een fijn
weekend kunnen bieden in een veilige omgeving.

Hoe gaat het in zijn werk?

• Je hebt een slaapplek voor een of meer logees of je bent bereid die te regelen in de vorm van een vakantiehuisje of andere vorm.
  • Je kan eenmalig een weekendouder zijn of meerdere keren per jaar. Als je meerdere keren per jaar doet, dan kijken we of hetzelfde kind/ dezelfde kinderen terug kunnen komen.
  • Je bepaalt zelf of je 1 kind kan en wil laten logeren of meer.
  • Wij kijken samen naar een goede match.
  • Je hoeft geen extra dingen te ondernemen in een logeerweekend. Vaak is het gewoon samen zijn, een spelletje doen, buiten spelen of een wandeling al helemaal fijn. Uiteraard ben je vrij om het in te vullen hoe je zelf wil en de professionals van S&B kunnen hierin meedenken.
  • Je krijgt vooraf een intakegesprek met een professional bij S&B waarbij we samen kijken of de verwachtingen die we van elkaar hebben goed aansluiten.
  • Daarna is er contact met een professional van S&B voor de planning, invulling van het weekend en na afloop natuurlijk hoe het gegaan is en of je het vaker wil doen.

Vrijwillig en belangeloos

Voor de kinderen zijn er geen kosten. Stichting S&B organiseert dit vrijwillig en belangeloos en datzelfde geldt voor de particulieren die voor 1 of meerdere
weekenden een kind/ kinderen een fijn weekend willen bezorgen.

Meld je aan!

Wil jij je als logeerouders/gezin opgeven? Fantastisch!  Neem dan contact op met Tessa Blom.

Stuur een mailtje Bel/app Tessa