Sportzorg

Sportzorg hebben we samen met Altra Jeugd en Opvoedhulp en de gemeente Amsterdam opgezet om kinderen en jongeren helpen een passend sportaanbod te vinden omdat ze ze vaak extra aandacht nodig hebben.

Reguliere sportverenigingen

In de meeste gevallen gaan de kinderen en jongeren bij een reguliere vereniging sporten en daarvoor hebben we dan contact met de vereniging om met hen te kijken wat haalbaar is en hoe we met hen kunnen zorgen dat kind/jongere lekker mee kan doen. In principe komen de aanvragen via hulpverleners of scholen en zijn zij degenen die met ouders contact hebben. Wij bieden hulp door:

• Mee te denken wat een passende sportvereniging voor hen is
  • En/of te zorgen dat de trainer weet dat de jongere de eerste stap erg spannend vindt.

Aparte groepen (soms i.s.m. sportverenigingen)

Omdat voor sommigen de stap naar een reguliere vereniging (nog) te groot is, hebben we ook een aantal aparte groepen. Deze doen we waar mogelijk samen met een vereniging zodat zij kunnen zorgen voor de continuïteit.

• Kickoksen i.s.m. DBK Boksen (zie filmpje): iedere maandag 19-20u in Sporthal de Pijp, stadsdeel Zuid. Leeftijd 12+.
  • Skills Club: sport en spel met extra aandacht voor gedrag. Iedere maandag 15.30-16.30 uur in de gymzaal Jan de Louterstraat,  stadsdeel Nieuw-West en iedere zaterdagochtend 10.30-11.30 in de gymzaal in de Dintelstraat, stadsdeel Zuid. Leeftijd 5-12 jaar.
  • Meidensport: iedere maandag 16.30-17.30 in de Wethouder Verheijhal, stadsdeel Oost. Leeftijd 11-15 jaar. Binnenkort starten we ook een pilot in Zuidoost.

Heb je vragen over jouw kind of een jongere die je begeleid, neem contact op met Tessa.

Mail tessa@senb.nu Bel 06 33 31 53 15