Het is soms fijn als jouw kind soms in een andereomgeving wat extra aandacht krijgt. Het logeerweekend is een goede oplossing voor zowel de ouders, als de kinderen! De logeergezinnen zijn met zorg uitgekozen en bieden een leuk en betrouwbaar thuis in het weekend.

Wat houdt het in?

Van zaterdag 12.00u tot zondag 17.00u logeren 1 of meerdere kinderen bij een
logeergezin.

Welke kinderen komen in aanmerking?

Kinderen in de leeftijd van 8-14 jaar voor wie een weekend weg af en toe even fijn
is.

Waar komt je kind of waar komen je kinderen terecht?

Vrijwilligers van 25 jaar en ouder die een intakegesprek hebben gehad en een fijn
weekend kunnen bieden in een veilige omgeving.

Hoe gaat het in zijn werk?

• De deelnemende gezinnen zijn in het bezit van een VOG. (Verklaring Omtrent Gedrag)
  • Ze hebben een slaapplek (bij hen thuis, of een vakantiehuisje) voor een of meer logees.
  • Ze kunnen eenmalig een logeergezin zijn of meerdere keren per jaar. Als ze meerdere keren per jaar doen, dan kijken we of hetzelfde kind/ dezelfde kinderen terug kunnen komen.
  • Stichting S&B probeert een goede match te maken op basis van jullie informatie en wensen.
  • De gezinnen krijgen vooraf een intakegesprek met een professional bij S&B waarbij we samen kijken of de verwachtingen die jullie van elkaar hebben goed aansluiten.
  • Daarna is er contact met een professional van S&B voor de planning, invulling van het weekend en na afloop natuurlijk hoe het gegaan is en of je het vaker wil doen.

Vrijwillig en belangeloos

Voor de kinderen zijn er geen kosten. Stichting S&B organiseert dit vrijwillig en belangeloos en datzelfde geldt voor de particulieren die voor 1 of meerdere
weekenden een kind/ kinderen een fijn weekend willen bezorgen.

Meld je kind(eren) aan!

Wil je (jouw )kind(eren) opgeven? Fantastisch!  Neem dan contact op met Tessa Blom.

Stuur een mailtje Bel/app Tessa